Beijing, China —

China’s Xinhua News Agency apologized to readers today for printing a mistaken opinion column earlier in the week, and explained that it had rectified the matter by retracting and deleting the erroneous author.

“We are most sorry to our honored public for oversights made in publishing wrong thinking material that contravened firmly established party teachings. The inadvertence will not be repeated, as we have dutifully expunged the misleading columnist.”

The newspaper went on to offer refunds in the form of ten years of free re-education classes to any readers who had misguidedly absorbed the flawed content.

By Joe Lichtblau